Turiani - Reisverslag uit Morogoro, Tanzania van Femke Kop - WaarBenJij.nu Turiani - Reisverslag uit Morogoro, Tanzania van Femke Kop - WaarBenJij.nu

Turiani

Door: Fem

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 Oktober 2007 | Tanzania, Morogoro

Lieve Allemaal,

Hoe is het?
Is het al winter in Nederland???
Hier alles prima!
Nog maar 2 weken werken, dan nog lekker vakantie en 4 maanden Tanzania zijn alweer voorbij.
Het is ineens wel heel erg snel gegaan.
In het ziekenhuis alles nog een beetje hetzelfe, weinig personeel en teveel patienten. Maar dat zal wel nooit anders zijn.
Na 4 weken kinderafdeling en 5 weken chirurgie werk ik nu op de maternity en kraamafdeling. Weer even iets heel anders maar wel leuk. Er worden echt aan de lopende band kinderen geboren. Wil er in NL nog wel eens een dag voorbij gaan zonder veel bevallingen, hier is het elke dag prijs. Dus genoeg tijd om bevallingen te doen! Er heeft zelfs een tanzaniaanse haar Kind Femke genoemd. Moest het wel eerst even op een papiertje schrijven voordat ze het op het geboortecertificaat kon zetten. En in de toekomst denk ik dat ze haar naam vaak zal moeten spellen, maar dat maakt allemaal niet uit!
Afgelopen weekenden weer even lekker gerelaxed in Morogoro. Gister weer een berg beklommen, Morning side, wandeling van 5 uur. Volgende week gaan we een wandeling van 2 dagen maken door de plaatstelijke bergen van Bwagala... Slapen in een klooster en dan de volgende dag weer terug. Een van de nonnen wil ook mee, maar moet nog even vragen of ze wel weet dat we gaan lopen. Mogen er misschien anders wel 4 dagen vrij voor vragen...
Verder is het hier tamelijk rustig en niet echt spannende avonturen beleefd.
Hopelijk bij jullie alles goed???

Liefs Fem

• 14 Oktober 2007 - 10:22

Ant:

Fem!!

Wat goed dat het nog steeds allemaal goed gaat daar! Wat schattig dat die vrouw haar dochtertje naar jou heeft vernoemd. Er loopt dus straks een kind met een Friese naam door de rimboe! :-)
    Gaat inderdaad snel nu, lijkt niet alsof je al zo lang weg bent! Hier is het nog niet echt winter, vandaag zonnetje, van dat vage NL weer waar totaal geen pijl op te trekken is. Geniet daar nog maar even van het zonnetje!
    Wanneer kom je nou precies terug?

Dikke kus! Ant

• 14 Oktober 2007 - 10:30

Tantanja:

He Femke

Leuk om weer even wat van je te horen! Tijd vliegt voorbij! Hier ook hoor!
    Met ons viertjes gaat alles goed! Wij zijn met een kleine verbouwing bezig. Nieuwe badkamer en zo!Dus ff in de rotzooi zitten en niet kunnen douchen!!!
    We stinken dus uren in de wind.....!!!
    Fijne vakantie daar in dat verre Afrika!!

groetjes de Vonkies

• 14 Oktober 2007 - 19:57

Tante Jon:

Ha die Fem
    Wat leuk te weten dat er daar ook een, naar jou vernoemde, Femke rond gaat lopen.Nou hier gaat alles weer oke.Oompie is vandaag weer eens met je vader wezen vissen.Het is hier op het moment heerlijk weer, dus genieten zolang het kan van de zon.Geniet ze nog de laatste weken daar.
    Oompie en tante Jon

• 14 Oktober 2007 - 20:18

Denise:

Jopie!!! Kleine draak; je bent gewoon heel lekker bezig daar whewhe. Wat is de tijd gevlogen dat de 4 maanden er alweer bijna op zitten! Vind het stiekem wel fijn, want dat betekent dat je weer naar Nederland komt. Wat een verhaal van die vrouw en haar kind Joop ;-). Mis je NL en ons allemaal wel een beetje? Wij jou iig wel! Zeker bij mijn afstudeerborrel afgelopen do. Het jaar had een mooi lied gemaakt, moet je maar een keer lezen (als je hem niet al in je inbox hebt zitten).
    Enjoy nog even daar, beklim nog even een berg of wat en als er binnenkort een keer een jongen geboren wordt dan vind ik het niet erg als je oppert hem Dennis te noemen ;-).
    Veel liefs en dikke kus
    Den

• 14 Oktober 2007 - 21:40

Joella:

Hee Fem,
    Hoe cool dat er nu gewoon een zwarte Fem daar woont. Het klinkt allemaal heel geweldig. En ik kan het me gewoon niet voorstellen dat de vier maanden alweer bijna om zijn. Het lijkt wel alsof je nog maar net weg bent.
    Kunnen we wel weer gezellig met z'n vijven afspreken. Veel plezier nog daar, geniet van al het moois om je heen en tot snel! Kus Joella

• 15 Oktober 2007 - 08:03

Livia:

Heee!!!
    Je mag weer trots zijn hoor! Gister weer een stel bejaarden van de mat geveegd met als resultaat 9-2; we zijn lekker busy! De TD die we nog moesten organiseren was een enorm succes, veel dronken apen en zelfs een strippende kerel! Ohja, Mo blijft maar vragen wanneer je weer terugkomt, hahaha.
    Maar zo te lezen hou jij jezelf goed bezig! Veel kinderen vangen!! En wat leuk dat er daar nu een Femke rond wandelt! Misschien een idee om de rest van je namen ook even ten gehore te brengen? Kun je lachen!!
    Geniet nog maar goed daar!! 2 weekjes buffelen en dan een welverdiende vakantie!!
    Ben benieuwd wat je allemaal tijdens je reis weer mee zult maken!
    Dikke kus, Livia

• 15 Oktober 2007 - 09:19

Marije:

Gaat de volgende JOOP heten?

• 16 Oktober 2007 - 17:19

Kim :

Ik denk dat jij de enige van ons bent naar wie er ooit een kindje vernoemd wordt. Ongelooflijk. Wel komisch een donkere femfem. Wat gaat de tijd toch snel!! Het lijkt alsof je net weg bent. Maar we missen je wel hoor!! Kunnen niet wachten tot je weer terug bent.... houden we een leuke welkomst party.
    Oh, die winter valt trouwens nog wel mee. Heel dit weekend in mijn t-shirtje op het terras gezeten. Heerlijk!! Zet 'm op deze twee weken en geniet van je vakantie. Kus