Dar es Salaam - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Femke Kop - WaarBenJij.nu Dar es Salaam - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Femke Kop - WaarBenJij.nu

Dar es Salaam

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

27 Juli 2007 | Tanzania, Dar es Salaam

Jambo!

Na een te lange reis, voor mijn gevoel al best wel weer een tijdje geleden... Eindelijk in Dar es salaam, Tanzania!
Het is hier winter maar nog steeds super warm.
Het is wel een beetje een bizar land, alles gaat zoooooo traag!
Voor een simpel treinkaartje moet je minstens 3 mensen zien met bijbehorende ticketjes, veel please please en overal een krabbel of een stempel en dan heb je dan eindelijk wat je wilt. En dat is dan een simpel treinkaartje!
Een werkvisum is helemaal de creme de la creme! Ben er al vier dagen mee bezig! Na een stempel op de universiteit, een krabbel hier en een stempeltje daar mag ik hem toch eindelijk, vanmiddag ophalen.
Hopelijk...
Verder is het hier goed vertoeven, veel mooie stranden, waar ineens een kudde koeien voorbij kwam, leuke marktjes super aardige mensen die het maar al te mooi vinden dat twee mzungu's, blanken... een woordje swahili spreken. Iedereen wil meteen onze vriend worden.
Een Masai krijger die trots vertelde een leeuw gedood te hebben, heeft ons uitgenodig in zijn masai hut in Ngorongoro... vet relaxed, maar gaat hem niet worden. Was wel onder de indruk van zijn how to kill a simba verhalen, maar dit ging me toch iets te ver!
Deze te langzame computer kan volgens mij ieder moment zijn laatste stroompje hebben gehad....
Hopelijk gaat het in Nederland allemaal nzuri sana!

Dikke Kussen Fem

• 27 Juli 2007 - 09:51

Maria:

"...Simba..." :)Arme leeuw, om tot een (wel stoere) pick up line te worden...
    Succes met de vergunningen, treinkaartjes en ander bureaucratisch gedonder... In Den Haag alles nzuri sana, in Amsterdam ook: volgende teamuitje is in mijn nieuwe tuin! (Lees: een boom en een struik, meer past er niet in. Maar wel bij m'n nieuwe huisje!)
    Kus, Maria

• 27 Juli 2007 - 10:07

Juul:

Haha! Fem wat een mooie verhalen heb je al en dan ben er nog geen week! Dat wordt wat ... Veel plezier daar en succes met alles. Dikke kus Juleke

• 27 Juli 2007 - 11:00

Veerle:

hai femmie...krijgt ons jeroen toch nog gelijk...hahaha..
    Nou wacht op je volgende bericht...
    knuffel

• 27 Juli 2007 - 11:15

Siri:

ha femke,
    Mooie stranden, leuke markten; klinkt goed allemaal! Alleen het lange wachten wat minder, nu ja geduld is een schone zaak, zegt men..Succes en veel plezier daar, groetjes aan tessa. kwaheri!

• 27 Juli 2007 - 11:37

Oom Toine:

Je berichtje gelezen, je tante dus nog niet.
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Terwijl jij daar lekker op het strand naar passerende koeien ligt te kijken, zoeken wij onze regenjassen maar weer eens op.

Veel liefs Om Toine en tante Marion

• 28 Juli 2007 - 09:06

Sabina:

Hoi Femmie!!!

Klinkt goed allemaal.. Ik ben benieuwd hoeveel huwelijksaanzoeken je de komende maanden van de meest wild aantrekkelijkste Masai krijgers zal krijgen. ;-) Succes met alles regelen en goede reis straks naar je huis/ziekenhuis.

veel liefs uit Gili Meno (te relaxed mini-eilandje voor de kust van Lombok.. ;-))

• 28 Juli 2007 - 09:20

Tante Jon:

Hoi lieverd
    Ben blij dat alles goed gaat.Alvast een goede reis morgen naar het ziekenhuis.
    Tot snel mails enne bedankt voor je lieve mail.
    Dikke knuffel

• 28 Juli 2007 - 10:11

Livia:

Hee Fem! blij te horen dat je goed bent aangekomen! Visum uiteindleijk zonder te veel moeite op kunnen halen?
    Geniet nog van je vrije dagen en succes straks met je eerste dagen in het ziekenhuis! (of begin je nog niet zo snel?)

Pas goed op jezelf want voor je het weet ben je idd 'mevrouw-masai-krijger' en loop je in een spannend tijgervelletje z'n hutje te poetsen!

Hou ons op de hoogte!

Dikke kus, Livia

• 28 Juli 2007 - 22:35

Dani:

Gaat goed daar zo te lezen! Wat betreft verhaal met die getinte man in tanga zeg ik: gewoon doen, misschien leert hij je nog wel wat van zijn vangkunsten is in NL ook bijzonder makkelijk kan altijd van pas komen :-)! Enjoy zoenen Dani

• 29 Juli 2007 - 10:39

Denise:

Potdomme Joop! Klinkt nu al als een exotische onderneming ;-). Leuk! Wat bizar en gaaf tegelijk te horen dat iemand een leeuw heeft gedood. Zie je het al voor je dat je iemand in nederland ontmoet die vol trots verteld dat hij een koe heeft geslacht haha. Honey enjoy en niet met vreemde stamhoofden zijn hut in gaan he? We houden je (ook op afstand) in de gaten, whewhe.
    liefs en kus
    Den

• 30 Juli 2007 - 12:12

Tante Dini En Oom P:

Kom je stempels te kort we hebben er nog een aantal van opa, die kent niemand
    dus altijd goed!Wie had dit ooit kunnen
    denken ONZE Fem in Tanzanania.Gewoon een
    wereldburger uit Axel die dit even doet
    we zien nu al uit naar de volgende ervaring. Veel liefs en sterkte
    en een bosse knuffel van ons beiden.

• 31 Juli 2007 - 13:21

Joella:

Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Succes met alles daar, zorg goed voor jezelf en geniet ervan!

Hier alles nzuri sana!

kus Joella

• 02 Augustus 2007 - 19:59

Tante Ann:

Geweldig mailtje vam Fem,

Nu pas gelezen.....wat een mooie verhalen allemaal,hoorde van je vader dat de taxirit bij aankomst ook al very special was opzij opzij of anders ga je eraan als je daar toevallig even loopt.
    Die Masai toch ook heel bizonder hoor wat ik mij herinner waren dat toch hele mooie lange ebbenhouten kleur mannen..die hut vind ik persoonlijk iets minder gemaakt van koeienpoep met allemaal van die strontvliegen waar je ma zo,n hekel aan heeft dus advies blijf uit de buurt van zijn hut maar....als die hut in die beroemde Ngorongoro krater ligt is dat ook wel weer ontzettend handig voor je reisje na je stage!!
    Lieve Fem geniet van alles laat het maar op je afkomen alle nieuwe dingen om je heen.
    Dikke zoen Anneke